Vacature (Senior) Adviseur

(Senior) Adviseur in s-Gravenhage

  • Reageer t/m 30 juni 2024

Beleidsbesluiten, regelgeving, fiscale wetgeving en vragen van burgers en pers; dagelijkse kost voor jou als (senior) adviseur loonheffingen in Den Haag. Vanuit jouw netwerk- en adviesrol draag je eraan bij dat burgers en bedrijven erop kunnen vertrouwen dat de Belastingdienst mensen in gelijke situaties hetzelfde behandelt.

  • Master-doctoraal
  • 32-36 uur
  • Fiscaal
  • € 4.278,- / € 7.094,- bruto p.m.
  • Den Haag

  • Reageer t/m 30 juni 2024

Dit doe je bij de Belastingdienst

De Corporate Dienst Vaktechniek (CD VT) waarborgt de eenheid in beleid en uitvoering voor de Belastingdienst en bestaat uit vier onderdelen: Kennisgroepen, Brieven en Beleidsbesluiten, Handhaving en Landelijke Coördinatie. Jij komt te werken voor het onderdeel Brieven en Beleidsbesluiten. Je werkt aan beleidsbesluiten en volgt de hieraan gerelateerde juridische, politieke en maatschappelijke ontwikkelingen op de voet. Daarnaast behandel je verzoeken om toepassing van de hardheidsclausule en beantwoord je (burger)brieven en persvragen, waarbij je de complexe materie eenvoudig formuleert en uitlegt. Ook beoordeel je de uitvoerbaarheid van nieuwe regelgeving en adviseer je over fiscale wetgeving. Je thuisbasis is het Ministerie van Financiën, een dynamische en inspirerende werkomgeving.

Als (senior) adviseur loonheffingen krijg je veel verantwoordelijkheid en zelfstandigheid. Je communicatieve en netwerkvaardigheden komen je goed van pas. Bij het formuleren, uitdragen en verdedigen van standpunten op beleids-, bestuurlijk en vaktechnisch niveau bijvoorbeeld. Omdat je werkzaamheden complexe en multidisciplinaire onderwerpen betreffen, heb je veel contact met topfiscalisten op landelijk niveau, andere onderdelen van de Belastingdienst, het ministerie van Financiën, andere departementen en externe organisaties. De contacten gaan veelal over het afstemmen van fiscaal-inhoudelijke zaken.

Een bijzondere baan, omdat...

  • je werkt op het grensvlak van fiscaliteit, politiek en de organisatie, en draagt bij aan een financieel gezond Nederland.
  • je leert in deze functie onze organisatie en processen goed kennen én je kunt helpen om de organisatie verder te brengen.
  • je krijgt de kans om je op veel fronten te ontwikkelen en verbreden.
  • je volgt de ontwikkelingen in het belastingrecht, de loonheffingen in het bijzonder, en vertaalt die in je werkzaamheden en taken.
  • je bouwt en verstevigt proactief je netwerk.

"Als (senior) adviseur loonheffingen ben je het vaktechnisch schakelpunt tussen wetgeving, uitvoering en beleid. Hierbij houd je rekening met politieke en maatschappelijke belangen. Het doel? De verschillende belangen zoveel mogelijk behartigen op een zo pragmatisch mogelijke wijze.''' Vincent, clustervertegenwoordiger Loonheffingen en Formeel Recht

Wanneer past deze baan bij je?

  • • Je hebt WO werk- en denkniveau.
  • • Je hebt minimaal drie tot vijf jaar werkervaring op het gebied van de loonheffingen.
  • • Je hebt bij voorkeur een fiscale opleiding.

  • De afdeling - Corporate Dienst Vaktechniek

    Toon inhoud van

    De Corporate Dienst Vaktechniek (VT) is een vaktechnisch expertisecentrum voor fiscaliteit, uitvoering en handhaving binnen de Belastingdienst. VT adviseert, bewaakt en verbindt op het snijvlak van beleid en uitvoering. Het draagt niet alleen bij aan de ontwikkeling van vakmanschap van medewerkers, maar ook aan de compliance van burgers en bedrijven. Daarnaast is VT verantwoordelijk voor de vaktechnische infrastructuur en het beschikbaar stellen van kennis over naleving en handhaving. Binnen VT wordt proactief en oplossingsgericht gewerkt. Vakmanschap en specifieke deskundigheid van de medewerkers staan centraal bij het ontwikkelen van producten en diensten, waarbij kwaliteit op peil wordt gehouden en waar nodig wordt verbeterd.

  • De organisatie - Belastingdienst

    Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl

  • We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

    Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

    • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
    • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
    • Op 9 juli 2024 vinden de selectiegesprekken plaats.

    Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

    De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

    De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren.

    Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

    Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

    Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.

Solliciteren bij de Belastingdienst

Het sollicitatietraject bij de Belastingdienst loopt via onderstaande stappen.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

Voor sommige functies is een online voorselectietest onderdeel van de procedure. In dat geval ontvang je per e-mail meer informatie over de procedure en de uiterlijke inlevertermijn. Het maken van de test duurt ongeveer 120 minuten. De test kan in de meeste gevallen thuis worden gemaakt.

We nodigen je per telefoon of e-mail uit voor een sollicitatiegesprek, waarin een selectiecommissie je beoordeelt op de competenties van de functie aan de hand van een competentiegericht gesprek.

Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. In dat geval word je telefonisch of per e-mail hiervoor uitgenodigd.

We nodigen je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Na een positieve afronding, treffen we samen verdere voorbereidingen voor jouw eerste werkdag! Wil je alvast meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Op P-direkt vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.

Neem contact op met Iris de Ridder, leidinggevende Brieven en Beleidsbesluiten

  • Contact via Whatsapp:

Neem contact op met , adviseur werving en selectie

  • Contact via Whatsapp:

  • Inschaling vindt plaats op basis van relevante kennis en ervaring. Afhankelijk van jouw kennis en ervaring word je ingeschaald in schaal 12 of schaal 13.

  • Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.

    De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.

    Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.



Functie:adviseur
Startdatum:07-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:4278 – 7094
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Pijnackerkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de pijnackerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. (Senior) Adviseur Belastingdienst 07-06-2024

Bekijk ook andere vacatures