Vacature Senior Adviseur Issuecommunicatie

Senior Adviseur Issuecommunicatie in s-Gravenhage

Senior Adviseur Issuecommunicatie

  • Onderzoek/ wetenschap / Reclame/ communicatie/ marketing/ pr/ voorlichting
  • Den Haag / Utrecht

Solliciteer direct Reageer t/m 30 juni 2024

Dienst Toeslagen ontwikkelt zich naar een burgergerichte, publieke dienstverlener. Met de afdeling Communicatie versterken we de communicatiekracht van de organisatie en daarbinnen zetten we ons met het team Corporate en Externe Communicatie dagelijks in om Dienst Toeslagen zo duidelijk mogelijk te positioneren: we dragen bij aan financieel gezonde huishoudens. In ons team hebben we daarvoor experts op het gebied van reputatie-, stakeholder- en issuemanagement, PR, externe communicatie en campagnes. We zijn op zoek naar iemand die ons team kan aanvullen. Lees hieronder meer om te kijken of jij wellicht diegene bent voor ons en wij het team voor jou!

Dit doe je bij Dienst Toeslagen

Als senior adviseur issuecommunicatie draag je bij aan het herstel van vertrouwen in de organisatie. Heldere en transparante communicatie over onderwerpen die in de politieke en maatschappelijke belangstelling staan, wordt goed voorbereid in de vorm van kernboodschappen, Q&A's en nieuwsberichten, zowel intern als extern. Als senior communicatie professional ben je adviseur voor de ambtelijke top van Dienst Toeslagen. Daarnaast schakel je vaak en snel met de corporate communicatiecollega's en woordvoerders van het beleidsdepartement van het Ministerie van Financiën en de Belastingdienst. Ook werk je veel samen met de collega's van de directie Strategie, Recht & Beleid.
Bij jou is de regie op een goede uitvoering van alle issuecommunicatie in goede handen. Met de inzet van issuecommunicatie werken we aan de beeldvorming over onze organisatie en het versterken van het vertrouwen in Dienst Toeslagen.

We opereren in een politiek, bestuurlijk, complexe omgeving. Als senior communicatie professional weet jij hierin je weg te vinden. Het is een baan met veel afwisseling en hectiek waarin jij je gemakkelijk weet staande te houden. Je maakt plannen, vertaalt deze in communicatiemiddelen, adviseert, stuurt bij, evalueert.

Een bijzondere baan, omdat...

  • Je bijdraagt aan een belangrijke maatschappelijke opgave: vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar maken, zodat mensen kunnen meedoen in de maatschappij.
  • Dienst Toeslagen de komende jaren sterk in ontwikkeling is: we werken gepassioneerd aan de best mogelijke dienstverlening aan burgers. Met collega's die maatwerk toepassen waar het kan en toezicht houden waar het moet.
  • Je samen met enthousiaste en betrokken collega's werkt aan de positionering en profilering van Dienst Toeslagen bij alle stakeholders.
  • Je als professional veel ruimte hebt om zelfstandig te opereren en verder te bouwen aan het team.

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt een wo-diploma, bij voorkeur in communicatiewetenschappen, politicologie of bestuurskunde
  • Je hebt uitstekende adviesvaardigheden en minimaal vijf/acht jaar ervaring in verschillende rollen binnen corporate en externe communicatie-adviestrajecten, reputatie- en issuemanagement.
  • Je kunt goed projectmatig werken.
  • Je bent bereid om afwisselend in Utrecht en Den Haag te werken.
  • Herken jij jezelf ook hierin?
  • Dankzij je flexibele houding stem jij je communicatiestijl en -toon probleemloos af op de situatie en de doelgroep. Om bij te dragen aan het (herstel van) vertrouwen in Dienst Toeslagen, weet jij als geen ander vraagstukken te analyseren vanuit verschillende disciplines, invalshoeken en aandachtsgebieden. Je legt de juiste verbanden en hebt een scherp oog voor (in)formele regels, ontwikkelingen, gevoeligheden en krachtenvelden. Tijdens je werkzaamheden komen je uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden je goed van pas. Je kunt goed schrijven en hebt daar ook plezier in. Je bent energiek, kunt uitstekend netwerken en benut je contacten op het juiste moment om zo jouw doelstellingen te bereiken.

  • Plannen en organiseren

De afdeling - Directie Mensen, Middelen en Communicatie

De Directie Mensen, Middelen en Communicatie houdt zich bezig met het doorvertalen van het rijksbrede en departementale beleid en maakt het toepasbaar voor Dienst Toeslagen zodat management en medewerkers hun werkzaamheden zo optimaal mogelijk kunnen doen. De focus hierbij ligt op een effectieve en efficiënte inzet van de beschikbare mensen en middelen om de doelstellingen van Dienst Toeslagen te kunnen realiseren. Hierbij letten we onder andere op ontwikkeling, veiligheid, werkdruk en een goede balans tussen werk en privé.

Dienst Toeslagen maakt vitale voorzieningen voor iedereen betaalbaar. Dát is onze missie!

Miljoenen mensen in Nederland krijgen een of meer toeslagen die voor hen onmisbaar zijn om de kosten te betalen van de zorgverzekering, de zorg voor kinderen en ruimte om te wonen. Dienst Toeslagen draagt bij aan financieel gezonde huishoudens door het uitkeren van deze toeslagen. Zo heeft iedereen in onze maatschappij toegang tot de meest vitale voorzieningen. Drie vragen staan centraal in ons werk en vormen het kompas in ons dagelijks handelen: Is het rechtvaardig? Doen we het samen? Zijn we aanspreekbaar?

Bij Dienst Toeslagen gebeurt veel. We werken met hart en ziel aan herstel van de kinderopvangtoeslagen. En daarnaast gaat het reguliere werk voor de huur-, zorg- en andere toeslagen onverminderd door. We trekken lering uit wat beter kan. Toeslagen maakt de komende jaren dus een sterke ontwikkeling door. Naar de best mogelijke dienstverlening voor burgers. Met medewerkers die weten hoe dat moet. Maatwerk waar kan. Toezicht waar moet.

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. Als dat het geval is, vinden op 10 juli 2024 de eerste selectiegesprekken plaats. Bij een positief eerste gesprek, vindt er op korte termijn een tweede selectiegesprek plaats . Noteer deze data alvast in je agenda! De instroomdatum is 1 september 2024.

Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Dienst Toeslagen zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan.

Dit krijg je van ons

Jij gaat ervoor, elke werkdag weer, voor je plezier én voor de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Een passend salaris

Het sollicitatieproces

Het sollicitatietraject bij Dienst Toeslagen loopt via onderstaande stappen. Hiermee willen we zo veel mogelijk te weten komen over jou, en je kennis laten maken met ons.

Solliciteren is mogelijk tot aan de deadline die in de vacaturetekst genoemd wordt. We beoordelen je cv en motivatiebrief op de genoemde functie-eisen.

Arbeidsvoorwaarden

We nodigen je uit voor een arbeidsvoorwaardengesprek. Na een positieve afronding, treffen we samen de verdere voorbereidingen op jouw eerste werkdag! Wil je alvast meer weten over onze arbeidsvoorwaarden? Op het portaal voor rijksambtenaren, P-direkt , vind je informatie over onderwerpen zoals financiën, vrije dagen, loopbaanontwikkeling, rechten en regels en nog veel meer.

Werken bij Onderzoek/ wetenschap

Met elkaar en met de buitenwereld bouwen we aan Dienst Toeslagen.



Functie:adviseur issuecommunicatie
Startdatum:12-06-2024
Ervaring:Ervaren
Educatielevel:WO
Contracttype:Vast
Salaris:4758 – 7094
Uren per week:32 – 36

Heb je interesse in deze vacature en wil je graag op deze functie solliciteren? Neem dan contact op met Unknown via Unknown of Unknown. Of bezoek hun website Unknown.

Deel de vacature:

Redactie Pijnackerkrant

Leuk dat je een van de recent geplaatste vacatures hebt geopend via de pijnackerkrant. Hopelijk vind je een baan die bij je past en waar je gelukkig van wordt!

  1. Senior Adviseur Issuecommunicatie DUO 12-06-2024

Bekijk ook andere vacatures