STAATSCOURANTVerkeersbesluit gehandicaptenparkeerplaats op kenteken en een parkeerplaats voor opladen elektrische voertuigen Stationsstraat, Pijnacker

Aanvraag voor Verkeer | Organisatie en beleid

zaaknummer 1004256Van toepassing zijnde wetsartikelenOp grond van artikel 15 van de Wegenverkeerswet 1994 is het nemen van een verkeersbesluit verplicht bij het nemen van verkeersmaatregelen,•voor zover daardoor een ge- of verbod ontstaat of wordt gewijzigd;•indien de maatregelen op of aan de weg, wijzigen van de inrichting van de weg of het aanbrengen of verwijderen van voorzieningen ter regeling van het verkeer, leiden tot een beperking of uitbreiding van het aantal categorieën weggebruikers dat van een weg of weggedeelte gebruik kan maken.Op grond van artikel 18, eerste lid, onder d, van de Wegenverkeerswet 1994 is het college van burgemeester en wethouders bevoegd tot het nemen van verkeersbesluiten. De te plaatsen verkeerstekens en maatregelen ter regeling van het verkeer zijn gebaseerd op het Reglement verkeersregels en verkeerstekens (RVV 1990).Gevolgde procedureOvereenkomstig artikel 24 van het Besluit administratieve bepalingen inzake het wegverkeer (BABW) is overleg gepleegd met de politie Eenheid Den Haag, afdeling infrastructuur team Advies en Analyse en heeft de politie Eenheid Den Haag positief geadviseerd.Doelstelling(en) van dit besluit•het verzekeren van de veiligheid op de weg; •het beschermen van weggebruikers en passagiers; •het in stand houden van de weg en het waarborgen van de bruikbaarheid daarvan; •het zoveel mogelijk waarborgen van de vrijheid van het verkeer;•het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte overlast, hinder of schade alsmede de gevolgen voor het milieu, bedoeld in de Wet milieubeheer;•het voorkomen of beperken van door het verkeer veroorzaakte aantasting van het karakter of van de functie van objecten of gebieden.Overwegende dat:met betrekking tot de gehandicaptenparkeerplaats•er een aanvraag is gedaan voor de aanleg van een individuele gehandicaptenparkeerplaats;•aanvrager daarvoor in aanmerking komt indien:-uit het geneeskundig onderzoek als bedoeld in de Regeling gehandicaptenparkeerkaart een loopafstand van minder dan 100 meter blijkt; -er naar het oordeel van de gemeente te weinig parkeerplaatsen beschikbaar zijn binnen deze loopafstand; -men niet op eigen terrein kan parkeren;-aanvrager beschikt over een gehandicaptenparkeerkaart welke nog tenminste 6 maanden geldig is;•de aanvrager beschikt over een geldige gehandicaptenparkeerkaart voor bestuurders;•daarmee tevens aangetoond is dat de aanvrager - met de gebruikelijke loophulpmiddelen - in redelijkheid niet in staat is zelfstandig een afstand van meer dan 100 meter aan een stuk te voet te overbruggen;•aanvrager niet op eigen terrein kan parkeren;•uit onderzoek blijkt dat er op het door aanvrager aangegeven tijdstip onvoldoende vrije parkeerplaatsen zijn, om binnen 100 meter te kunnen parkeren;•de aanleg van een individuele gehandicaptenparkeerplaats geen nadelige gevolgen of effecten heeft voor of op de doelstellingen van dit verkeersbesluit.Met betrekking tot de parkeerplaats voor opladen elektrische voertuigen•de aanvrager voor de gehandicaptenparkeerplaats beschikt over een elektrische auto;•voor het opladen hiervan afhankelijk is van een laadpaal;•de gemeente een concessieovereenkomst heeft met een bedrijf dat naar aanleiding van vraag van gebruikers van elektrische voertuigen openbare laadpalen mag plaatsen en exploiteren;•deze laadpalen gelijktijdig twee elektrische auto’s kunnen opladen en het voor een efficiënt gebruik nodig is dat bij iedere paal twee parkeerplaatsen gebruikt kunnen worden voor opladen;•binnen deze overeenkomst een laadpaal geplaatst mag worden bij een individuele gehandicaptenparkeerplaats, mits er naast de gehandicaptenparkeerplaats een openbare parkeerplaats wordt gereserveerd voor opladen elektrische voertuigen;•steeds meer inwoners en bezoekers van de gemeente beschikken over een elektrisch voertuig en het elektrisch rijden de komende jaren, naar verwachting, verder zal toenemen;•elektrische rijders zonder laadmogelijkheid op privéterrein, voor het (bij)laden van hun elektrische auto aangewezen zijn op een openbare laadvoorziening;•het daarom wenselijk is, zo niet noodzakelijk, dat er op openbare locaties voldoende mogelijkheden zijn om deze elektrische voertuigen op te laden c.q. dat er voldoende oplaadpunten beschikbaar zijn;•de gemeente de bevoegdheid heeft om parkeerplaatsen aan te wijzen voor uitsluitend het opladen van elektrische voertuigen, door middel van een verkeersbesluit;•de gemeente de Visie Duurzame Mobiliteit heeft vastgesteld waarin elektrisch rijden een belangrijk speerpunt is en het parkeren van elektrische voertuigen prioriteit krijgt ten opzichte van meer vervuilende auto’s;•de openbare laaddienst uitsluitend wordt verzorgd met gecertificeerde groene stroom uit hernieuwbare energiebronnen zoals: zon, wind en biomassa, waterkracht en stortgas afkomstig uit Nederland;•de aanleg van een laadvak voor elektrische voertuigen geen nadelige gevolgen of effecten heeft voor of op de doelstellingen van dit verkeersbesluit.Gelet op het bovenstaande,Besluiten wij:1.A. tot het aanwijzen van een individuele gehandicaptenparkeerplaats op het parkeerterrein aan de Stationsstraat ter hoogte van huisnummer 9 in Pijnacker (GHP in figuur 1);B. daarvoor het bord E6 uit bijlage 1 van het RVV 1990 te plaatsen en een onderbord met het kenteken van de auto van de gehandicapte;C. in het parkeervak een wit kruis en een invalidenparkeertegel aan te brengen;2.A. tot het aanwijzen van een parkeerplaats uitsluitend bedoeld voor het opladen van elektrische voertuigen op het parkeerterrein aan de Stationsstraat ter hoogte van huisnummer 9 in Pijnacker (openbaar laadvak in figuur 1);B. daarvoor het bord E4 te plaatsen uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord “opladen elektrische voertuigen”;C. in het parkeervak een wit kruis en een e-tegel aan te brengen;3.A. op het moment dat de reden voor de individuele gehandicaptenparkeerplaats vervalt, deze parkeerplaats wordt aangewezen als parkeerplaats uitsluitend bedoeld voor het opladen van elektrische voertuigen;B. In dat geval het bord E6 en onderbord te vervangen door het bord E4 te plaatsen uit bijlage 1 van het RVV 1990 met onderbord “opladen elektrische voertuigen”;C. de invalidenparkeertegel te vervangen door een e-tegel.figuur 1 – locatie verkeersbesluitBezwaarmogelijkhedenTegen dit besluit kunt u op grond van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) bij ons bezwaar maken. De termijn voor het indienen van een bezwaarschrift bedraagt 6 weken en vangt aan met ingang van de dag na die, waarop het besluit gepubliceerd is in de digitale Staatscourant. U wordt verzocht op uw brief het woord “Bezwaarschrift” te vermelden.Nadat tegen een besluit een bezwaar is ingediend, kunt u de voorzieningenrechter van de Arrondissementsrechtbank te Den Haag vragen een voorlopige voorziening te treffen indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist. Een verzoek om een voorlopige voorziening moet tijdens de bezwaarprocedure worden gedaan. Het adres van de rechtbank is Postbus 20302, 2500 EH Den Haag, telefoonnummer 088 – 36 222 00.Voor nadere informatie over het bovenstaande kunt u contact opnemen met de afdeling Wijkzaken, Stafbureau team Verkeer, telefoonnummer 14015.Pijnacker, 19 juli 2019Hoogachtend,namens het college van Pijnacker-Nootdorp,C.W. van Wijkhoofd van de afdeling Wijkzaken

De volledige aanvraag is hier te lezen op de site van de overheid.

Ben je het niet eens met een verleende bouwvergunning van bijvoorbeeld je buren, dan kan je hiertegen bezwaar indienen. Neem hiervoor contact op met de relevante instantie.

Bekijk nog meer bekendmakingen

Wil je meer vergunningaanvragen bekijken. We hebben een overzicht met alle bekendmakingen in Pijnacker. Bekijk alle Bekendmakingen pijnacker in Pijnacker.

https://pijnackerkrant.nl/bekendmakingen-pijnacker/

Deel dit bericht:

Redactie Pijnackerkrant

Welkom op de bekendmakingen pagina van de Pijnackerkrant. Op deze pagina vind je alle bekendmakingen in ons mooie Pijnacker.

Gerelateerde berichten